tisdag 23 mars 2010

Innan mitt nya liv börjar

Lördagens tenta närmar sig ofattbart snabbt. Så snabbt, faktiskt, att fartvinden alldeles bestämt blåst iväg både motivation och det jag möjligen lyckats nöta in hittills. Öppnade nyss kompendiet som hör till kursen och insåg att det finns en femsidors övningstenta där som man eventuellt skulle ha gjort innan genomgången av densamma imorgon.

Men jag är ju så upptagen!
Idag har jag jobbat sedan halv nio, lunchen blev ett virrvarr av pasta, telefonsamtal och cv:n så att läsa då var ju bara att glömma, och efteråt hade jag en sedan länge efterlängtad men lika länge försakad after work-öl med en rolig vän inplanerad. Dagens tråkiga överraskning kom på t-banan hem när jag upptäckte att jag pratat/ ölat bort två timmars effektiv lästid. Dagens trevliga överraskning kom (såklart) ungefär trettio sekunder senare när jag såg att skolan börjar klockan 12 och inte 9 imorgon.
Och eftersom jag verkligen måste läsa ikväll passar jag självklart på att blogga, städa, laga lite mat, ringa en vän samt sortera kläder till torsdagens tvättid.
Och just precis, i detta nu, förstod jag att detta blir ett osedvanligt trist blogginlägg helt fritt från de självutlämnande anekdoter och vardagssarkasmer jag annars brukar vara så generös med - men var inte oroliga.
Jag har en hel arsenal av iakttagelser, hån och ståckhålmsförakt som bara väntar på att få utlopp i ordgalla när tiden står mig bi.

Så följ med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar