måndag 22 mars 2010

Och mitt nya liv börjar... en annan dag.

Först av allt skulle jag vilja be den hemska människa som obemärkt tagit sig in i min garderob och bytt ut alla kläder mot en mindre storlek, att ta och ge sig till känna nu.
Det är inte roligt längre, hör du det? Jag tror helt enkelt att du är avundsjuk på helgens orgie i mat (och till viss del vin, såklart) och gott sällskap.

Förutom detta tanklösa och förnedrande practical joke har helgen varit mycket bra.

Middag, Trivial Pursuit och vin i torsdags. Lunch, fika, fika och öl i fredags. Utemiddag i lördags. Med vin, självklart. Tvåtimmars brunchfrossa i söndags, med nybakat bröd och pålägg, bacon, ägg, amerikanska pannkakor, fruktsallad och diverse annat. Kvällen? Mer mat. Och godis medan vi (fyra vuxna människor) rullade runt som övergödda grisar på luftmadrassen vi riggat upp framför tv:n (vuxenversionen av "koja") och såg en kass film. Och som avslutning ett glas... vin. För sömnens skull.

Måndagmorgonens uppstigning och påföljande arbetsdag bjöd på den sedvanliga käftsmällen och värre lär det bli i veckan eftersom jag nu måste underordna mig en hård regim och skaffa mig det där gymkortet jag gömt mig för i flera år (hela livet, faktiskt).
Disciplin är från och med idag (eller eventuellt imorgon då jag nyss hittade en daim i skafferiet) mitt nya mellannamn (och skall så vara tills på torsdag, när nästa hedersgäst förärar mig ett besök)!

Låtom helgen komma fort.

5 kommentarer:

  1. haha!!! kom och träna med mig i skrapan då!

    SvaraRadera
  2. Är det disciplin eller daim som är ditt nya mellannamn?? // Moster malin

    SvaraRadera
  3. Haha! Hårdträning onsdag, alltså... Håll ut! ;D

    Seriöst tips: Fitness24Seven är billiga och har fräscha lokaler. Oftast egen träningsavdelning för tjejer (om man vill). Finns vid Hornstull och Hammarbyhöjden. Men bara gym. Inga klasser. Puss.

    SvaraRadera
  4. Träna? Skrapan? Fitness24Seven? Det enda jag såg och kunde återkoppla till här var DAIM någonstans i mitten... ;)

    SvaraRadera