fredag 13 augusti 2010

Det glamorösa serviceyrket forts.

Fler guldkorn från andra sidan disken:


"Du, vi checkade nyss in på en lägenhet där borta på andra sidan vägen, och här måste det ha blivit något fel i beställningen. Vi sade specifikt ifrån om att vi ville ha två separata sovrum och badkar. Det har vi inte fått."
"Det låter lite märkligt, vi har inga lägenheter som ser ut så."
"Nähä, men vi blev iallafall lovade det av den vi beställde hos, så det blir ju hennes problem att fixa det här. Jag tror hon hette Matilda."
"Det är jag, det."
"Hur kunde du lova oss det då, om det inte finns några sådana lägenheter?"



"Jag har betalat för mycket, ser jag här på kvittot."
"Oj då, då ska vi kika på det. Vilket pris menar du är det riktiga?"
"Ungefär tvåtusen kronor mindre. Jag är helt säker på att hon sa tretusenfemhundra när jag beställde. Jag tycker inte om att bli lurad på det här sättet."
"Men här står det att du mottagit en skriftlig bekräftelse när du bokade, där står ju priset du betalat nu."
"Jaha, men den har jag inte sett. Nehej, jag har inte fått någon bekräftelse jag, inte. Jag skrev bara ned summan på en lapp som jag glömde hemma. Tror du jag står här och ljuger?"
"Nej då... men titta här, du har ju signerat på att samma pris stämmer när du checkade in. Då blir det väldigt svårt för mig att göra något åt saken såhär i efterhand."
"Jaha du. Jag tycker verkligen inte om att bli lurad. Kan du inte ge oss gratis lunch då, som plåster på såren?"



"Oj oj oj oj oj!"
"Oj... oj?"
"Nu förstår du, måste jag få byta stuga. Det står en stor björk utanför där vi bor, på nummer 10!"
"Ja... ha?"
"Och jag är björkpollenallergiker! Jag vill nog helst flytta till stuga nummer 1, jag har varit och kollat vid den och det är inga björkar i närheten."
"Vet du vad, jag är hemskt ledsen, men på nummer 1 bor det redan någon. Faktiskt är alla stugor upptagna, så jag vet inte riktigt hur vi kan lösa det här."
"Men det är ju skandalöst! Att det inte informeras om sådant här när man bokar!"
"Men nämnde du att du var allergiker då du ringde till oss?"
"Nej, ska det behövas kanske? Skan-da-löst. Precis utanför står den."



"God dag, jag tror jag glömde en sak i ert vattenland förra veckan, är det hit jag ska ringa då?"
"Jajamen! Vad glömde du?"
"En fotprotes."
"Jaha... nej, tyvärr har ingen sådan hittats eller lämnats in vad jag kan se."
"Jaså. Ja, då måste jag ha gjort av den någon annanstans. Tack för hjälpen ändå!"



Nu väntar sista helgen, den ska jag tillbringa med att jobba dubbelt. Nån optimist har satt mig att grilla på lördag kväll när det är utomhuskonsert på hotellet... det kan bli precis hur roligt som helst.

2 kommentarer:

  1. Men... HAHAHAHAHA... FOTPROTES? Jag dör.

    I övrigt är jag verkligen inte ett dugg avundsjuk på dig, jobwise. Du har säkert en hög med dräpande svar på lut - kan du inte använda dem sista dagen? ;D

    SvaraRadera
  2. Jomen visst - foten står kvar på vår ring-ifall-funnen-lista, klockrent!

    Och jag lider ingen brist på bitska svarsalternativ nej... men man vet aldrig när man kan behöva ett fjälljobb igen! ;) Men tanken finns där varje dag... och en vacker dag... :)

    SvaraRadera