torsdag 19 augusti 2010

Jag rullar vidare

Inte alldeles oväntat sprack molntäcket upp och solen började åter värma Ståckhålms gator i det mitt tåg rullade ut från perrongen. Finvädret är verkligen inte på min sida i år - jag lyckas missa det vart jag än åker och den upparbetade solbrännan är ett minne blott. Idag är det alltså återigen dags att med fullpackad väska resa vidare, denna gång söderut och närmare bestämt Falkenberg, med ett stopp på vägen i Stenungsund för mat, vin och efterlängtat sällskap.
Ett par dagar i lägenheten har varit jätteskönt, fikor, en ASEW (After Somebody Elses Work) och shopping likaså - tillbaka i de levandes värld - men det är alltid lika skönt att åka ifrån huvudstaden också! Nu väntar ännu några lata dagar innan skolstarten.
Ambititiös som man är (innan terminen startat) anmälde jag mig till en extra kurs på kvartsfart vid sidan av programmet. Jag ångrade mig i samma stund som jag fick litteraturlistan vilken visade sig vara lika extensiv (och dyr) som resten av årets böcker tillsammans ungefär men gjort är gjort.

Den här gången har jag fått platsen brevid en kanelbulleätande tant. Jag försöker tränga bort doften (och, återigen, smaskandet) och tänka på att jag har en krispig, frestande sallad med mig till lunch... det går faktiskt jättedåligt och det är bara med en nästintill omänsklig kraftansträngning som jag hindrar mig från att kila bort till bistron och bunkra upp med allehanda onyttigheter. Jag är inte skapt för att späka mig! Jag behöver kakor!
Kakor... mmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar