måndag 16 augusti 2010

Farväl till fjällen

Gårdagen (är väl förrgår nu om man ska vara petig, vilket jag ju allt som oftast är) blev inte speciellt spännande trots allt. Grillningen jag sett fram emot med skräckblandad förtjusning avlystes så jag stod och öppnade ölburkar i maklig takt istället.
Gladast var nog myggorna som ätit sig mätta för flera veckor framöver. Efter fyra timmar och ett par frierier (till vilka jag artigt tackade nej medan jag kastade menande blickar mot dricksinsamlingen) kunde jag stämpla ut igen utan större men.

Så har vi nu kommit till sista kvällen i fjällen (som ju egentligen är en dalgång omgärdat av små, små berg).
Väskan är packad, den sunkiga korkmattan i rummet där jag tillbringat 47 nätter är dammsugen, nycklar och arbetskläder är returnerade.

Jag är klar för hemfärd och nya äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar